“Orbánnak már nem elég Magyarország, nagyobb ambíciói vannak”

orbán olvas

Európa több országában. így Macedóniában, Szlovéniában, de még az Egyesült Királyságban is -  igyekeznek újabb sajtóorgánumokat vásárolni az Orbán-párti magyar médiamogulok, akik úsznak a pénzben és erős politikai kapcsolatokkal rendelkeznek. Ezek a vásárlások Orbán reményei szerint az ő szélsőjobboldali ideológiáját terjesztik majd – írta a nemzetközi újságíró gárda által szerkesztett Coda.story portálon Alison Mutler veterán újságíró, aki évtizedeken át tudósított Romániából, és nemrég hagyta el az AP hírügynökséget.

Európa több országában. így Macedóniában, Szlovéniában, de még az Egyesült Királyságban is -  igyekeznek újabb sajtóorgánumokat vásárolni az Orbán-párti magyar médiamogulok, akik úsznak a pénzben és erős politikai kapcsolatokkal rendelkeznek. Ezek a vásárlások Orbán reményei szerint az ő szélsőjobboldali ideológiáját terjesztik majd – írta a nemzetközi újságíró gárda által szerkesztett Coda.story portálon Alison Mutler veterán újságíró, aki évtizedeken át tudósított Romániából, és nemrég hagyta el az AP hírügynökséget.

A szerző a Mérték Média Monitor egyik kutatóját idézve azt írta: „Orbán regionális szövetségeseket keres, Magyarország már nem elég neki, nagyobb ambíciói vannak”. Ezt követően a szerző részletesen szólt Mészáros Lőrinc meggazdagodásáról, majd arról, hogy a kormány hogyan éhezteti ki a vele szemben barátságtalan orgánumokat, és hogyan táplálja a barátiakat a reklámmegrendelések elosztásával. (Erről adatokat is közölt.)

Szólt arról, hogy a nem túlságosan nagyszámú magyar liberális aktivisták a versennyel kapcsolatos szabályokra hivatkozva megpróbálták feltartóztatni a KESMA-t, de Orbán közérdeket szolgáló nemzeti stratégiai érdekben állónak minősítette a céget, így a magyar bíróságok nem ítélkezhettek. Folyamatban van egy uniós vizsgálat is, de Margrethe Vestager versenyügyi biztos jelezte, hogy aligha lehet konkrét lépésekre számítani. Orbán védelme a KESMA számára megnyitotta a lehetőséget, hogy további orgánumokat vegyen át külföldön is.

Az egyik első ilyen az volt, amikor két volt magyar tévé-vezető cégeket alapított Macedóniában, amelyek a helyi médiában fektettek be, amint azt az oknyomozó újságírást támogató nemzetközi OCCRP szervezet feltárta: a cég fél tucat olyan orgánumban szerzett meghatározó tulajdonrészt, amely a korábbi konzervatív pártot, Orbán szövetségesét támogatta.

Ezek az orgánumok az új tulajdonosok alatt arról váltak ismertté, hogy hamis és bíráló híreket közöltek, amelyek a civil társadalmat és a politikai ellenzéket vették célba, hasonlóan ahhoz, ahogyan a magyar média összehangolta a Soros György elleni kampányt. A következő hídfőállás Szlovénia lett – a cikk erről is közölt részleteket -, majd áttért arra, hogy a magyarok áprilisban Londonban V4NA elnevezéssel online hírügynökséget indítottak, amely magyar, angol és francia nyelven adja közre jelentéseit, és zömmel Orbán nézeteit ismételgeti. „Egyelőre nem úgy néz ki, hogy a V4NA jelentős kapcsolatokra tett volna szert a brit médiában. A tartalomért fizetni kell, és nem tudni, hány előfizetője van az ügynökségnek. Fény derült viszont a hírügynökség tulajdonosi struktúrájára – írta a szerző. 

Forrás: Hírklikk

*


*

Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com