Gyárfástól egymilliárdért vett meg egy állami pénzből felújított ingatlant Mészáros

Angol utcai épület

A tranzakció kapcsán közzétett dokumentumokban egy 10 milliárdos pénzmozgás is megjelenik: ez lehet a volt felcsúti polgármester KESMA-nak adományozott médiaportfóliójának értéke.

Egymilliárd és még nagyjából 50 millió forintot fizetett Mészáros Lőrinc cége, a Talentis Group Gyárfás Tamás vállalatának azért az ingatlanegyüttesért, ahol eddig az Echo TV működött, és ahonnan néhány napja már a Hír TV adását sugározzák – írja a G7. Ez azokból a céges dokumentumokból derül ki, amelyeket egy tavalyi vállalati ügylet miatt adott le a cégbíróságon az egykori felcsúti polgármester vállalkozása.
Az ingatlanegyüttessel az elmúlt években többször is foglalkozott a sajtó. A komplexum a 90-es évek óta a Gyárfás Tamás érdekeltségébe tartozó St. Plusz Kft. tulajdonában volt. Sokáig itt forgatták a Napkelte adásait, de miután a műsor megszűnt 2009-ben, az épületek kihasználatlanul álltak. 2016 márciusában azonban Gyárfás felajánlotta az ingatlant a vizes világbajnokságot szervező Bp2017 Nonprofit Kft.-nek. A vb szervezőbizottságában társelnöki szerepet betöltő Gyárfás akkor azt nyilatkozta, hogy a cég a teljes Angol utcai épületet a biztosított bútorokkal együtt havi 1 forintért bérelheti, és jogában áll a “saját igénye szerint rendbe hoznia”

Utóbbival élt is a Bp2017 Kft., és 28 millió forintért – állami pénzből – fel is újították a komplexumot.A megállapodás szerint ezután 2017 végéig használhatta volna az ingatlant a Bp2017 Kft., de már az év elején megvásárolta azt Gyárfástól Mészáros.
A tranzakció miatt a Talentis Group két különböző vagyonleltárt is közzétett. Ebből látszik, miben van a vagyona a vállalatnak, és az is, hogy mi változott néhány hónap alatt. Így kiderül, hogy közel 10 milliárd forint is megjelent nemrég a Talentis bankszámláján. A hirtelen megugrásra az lehet a magyarázat, hogy ekkor vette át a később a KESMA-nak továbbadott Opus Presst a Talentis Mészáros tőzsdei cégétől, az Opus Nyrt.-től. Az átadásra egy elég furcsa ügylet keretében került sor, a Talentis ugyanis lényegében elcserélte a Mátrai Erőmű többségi részesedését a nagyjából 70 lapot és online kiadványt, köztük a Világgazdaságot, a Nemzeti Sportot, a Vasárnap Reggelt és a megyei lapok többségét tömörítő médiaportfólióra. A tranzakciót pedig szinte pontosan annyira értékelték, amennyi pénz feltűnt a társaság bankszámláján. Később ezt a csomagot adta tovább az alapítványnak Mészáros, aki a legbőkezűbb felajánló volt.

N
Fotó: Népszava/ Molnár Ádám


*


*

Top
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com